Si ets blogger a Espanya que es mou per WhatsApp i vols saber com posar-te al dia per treballar amb anunciants de Grècia, aquest article és per tu. Aquí t’explico, sense floritures, com es mou el mercat a Espanya, què busquen els anunciants a Grècia i com aprofitar aquesta oportunitat real el 2025.
📢 Tendències del 2025 per a bloggers espanyols a WhatsApp
Fins a juny del 2025, la cosa està així: WhatsApp és la reina indiscutible per a comunicació directa i màrqueting a Espanya, especialment per a microinfluencers i bloggers que treballen a nivell local. Amb més de 40 milions d’usuaris actius, és la plataforma on pots fer campanyes de boca-orella, difondre contingut exclusiu i tancar col·laboracions ràpid i sense complicacions.
Els anunciants de Grècia, per la seva banda, estan buscant ampliar mercat a Europa i veuen en Espanya un punt clau per penetrar. Grècia és coneguda per sectors com el turisme, productes alimentaris mediterranis i moda, que encaixen amb la cultura i gustos espanyols, sobretot a ciutats com Barcelona, Madrid i València.
💡 Com poden col·laborar bloggers de WhatsApp a Espanya amb anunciants de Grècia?
-
Entendre el mercat grec i adaptar el missatge
Els anunciants grecs volen que el missatge sigui 100% localitzat. Això vol dir que com a blogger espanyol has d’evitar traduccions literals i donar-li un toc autèntic, com si fossis un amic que recomana un producte. Exemple: el vi grec Assyrtiko no es ven igual a Sevilla que a Atenes, i el missatge ha de reflectir aquest context. -
Negociar en euros i utilitzar mètodes de pagament locals
A Espanya el pagament habitual és en euros (EUR) i la majoria opta per transferències bancàries, Bizum o PayPal. Els anunciants grecs normalment també treballen amb euros, però és clau aclarir com i quan es farà el pagament per evitar embolics. -
Respectar la normativa espanyola i europea
Les campanyes han d’ajustar-se al RGPD i a la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic (LSSI). Això vol dir que la recollida de dades, consentiments i transparència són obligatòries. Els bloggers han de deixar clar quan un missatge és publicitat i protegir la privadesa dels seus seguidors. -
Utilitzar WhatsApp Business per professionalitzar la comunicació
WhatsApp Business permet automatitzar respostes, posar catàlegs i fer seguiment de clients potencials. Això ajuda a donar un toc més formal i eficaç a la col·laboració amb anunciants de Grècia.
📊 Casos d’èxit locals
A Espanya tenim exemples com la blogger gastronòmica Marta López (@marta_foodies) que ha fet campanyes amb productors d’oli d’oliva de Creta. Ella utilitza grups tancats de WhatsApp per compartir receptes exclusives i recomanacions, i els anunciants grecs li paguen en euros via Bizum.
També la microinfluencer de moda Jaume Ruiz, que ha col·laborat amb marques de roba feta a Grècia per promocionar col·leccions mediterrànies a través de llistes de difusió a WhatsApp, fent servir vídeos curts i missatges personalitzats.
❗ Riscos i trucs per evitar problemes
- No et llancis a fer col·laboracions sense contracte clar. Aquí el tema legal no és broma i convé deixar per escrit quins són els compromisos de pagament, calendari i continguts.
- Evita la saturació: WhatsApp és personal i no pots spammejar. Els teus seguidors t’ho agrairan i faran més cas si els missatges són rellevants i amb un toc personal.
- Vigila la qualitat del contingut: els anunciants grecs aposten pel storytelling i autenticitat, no per la publicitat agressiva.
### People Also Ask
Com poden els anunciants grecs contactar amb bloggers de WhatsApp a Espanya?
La millor opció és passar per plataformes especialitzades com BaoLiba que connecten anuncants i influencers segons nínxols i països, amb filtres per idioma i tipus de contingut.
Quins tipus de pagaments prefereixen els bloggers espanyols quan col·laboren amb anuncis de Grècia?
Principalment pagaments en euros, via Bizum o transferència bancària, ja que són còmodes i ràpids. També PayPal és habitual per internacional.
Què ha de tenir en compte un blogger espanyol per adaptar la comunicació a anunciants grecs?
Ha de conèixer el producte, la cultura grega i sobretot adaptar el missatge per no sonar “estranger”. L’autenticitat i el to proper fan la diferència.
BaoLiba seguirà actualitzant les últimes tendències de màrqueting d’influencers a Espanya per ajudar bloggers i anunciants a fer créixer el seu negoci. No deixis de seguir-nos per estar sempre al dia del que ve!