Com col·laborar youtubers espanyols amb anunciants de turquia 2025

Si ets youtuber a Espanya i vols obrir mercat a l’estranger, especialment a Turquia, has de saber que el 2025 és un any clau per fer-ho bé. En aquest article et porto la recepta pràctica i sense floritures per connectar amb anunciants turcs i treure’n profit real. Aquí no venim a fer teoria, sinó a parlar de com funciona el mambo de veritat, amb dades, plataformes i pagaments locals i tot el royo que fa falta.

📢 Tendències de màrqueting a Espanya i Turquia el 2025

Fins a maig de 2025, a Espanya la xarxa social que domina el vídeo és YouTube, amb youtubers que arriben a milions i que saben que el contingut en castellà i català enganxa molt. A més, els anunciants espanyols són cada vegada més selectius i busquen partners fora per expandir mercats, aquí és on Turquia entra en escena. El mercat turc està creixent en consum digital i publicitat online, amb molts anunciants disposats a invertir en creators de fora per arribar a públic local i internacional.

Els anunciants turcs valoren molt la creativitat i l’autenticitat, i busquen col·laboracions que no siguin només encàrrecs plans sinó que aportin valor i connectin amb la seva marca. Això encaixa perfectament amb la manera de treballar dels youtubers espanyols, que són molt bons explicant històries i connectant emocionalment.

💡 Com poden els youtubers espanyols col·laborar amb anunciants turcs

1. Entendre el mercat i la cultura turca

No pots arribar-hi fent un vídeo en castellà i punt. Cal adaptar-se: traduccions, doblatge o subtítols, i conèixer què està de moda a Turquia. Plataformes com Trendyol i Hepsiburada són gegants locals que sovint busquen influencer marketing per promocionar productes.

2. Plataformes per fer matchmaking

BaoLiba és un exemple clar de plataforma que connecta youtubers amb anunciants de 100+ països, incloent Turquia. Altres plataformes molt usades són Upfluence i CreatorIQ, però BaoLiba destaca per la seva especialització global amb un focus en mercats emergents.

3. Formes de pagament i contractes

Els youtubers espanyols acostumen a rebre pagaments en euros (EUR), però quan treballen amb Turquia, cal tenir en compte la lira turca (TRY) i les fluctuacions del canvi. Normalment, es recomana pactar el pagament en euros per evitar sorpreses. Plataformes com Payoneer o TransferWise faciliten aquestes transferències internacionals.

📊 Casos d’èxit locals

Un exemple clar és el youtuber català Marc Gómez, que el 2024 va fer una campanya amb una marca turca de roba esportiva, i gràcies a una bona localització del contingut i una campanya en YouTube adaptada, va aconseguir augmentar el seu públic turc un 30%.

També tenim a la marca espanyola de cosmètics Natura Bissé, que ha començat a col·laborar amb influencers turcs per expandir la seva presència, mostrant que la interconnexió entre aquests dos mercats és totalment viable.

❗ Riscos i consells legals

Recorda que Espanya i Turquia tenen normatives diferents en publicitat i protecció de dades. El RGPD europeu és molt estricte, mentre que Turquia té la seva pròpia legislació (KVKK). Cal assegurar-se que els contractes contemplin aquests aspectes per evitar problemes legals i sancions.

H3 Preguntes freqüents People Also Ask

Com poden els youtubers espanyols trobar anunciants a Turquia?

La millor manera és utilitzar plataformes de matchmaking com BaoLiba, que connecta directament creators amb marques turques interessades en contingut localitzat i col·laboracions a llarg termini.

Quins formats publicitaris funcionen millor a YouTube per anunciants turcs?

Els vídeos de product review, unboxing i tutorials funcionen molt bé, sobretot si estan adaptats a la cultura i llengua local. També el format short (vídeos curts) està guanyant molt terreny.

Quins pagaments prefereixen els anunciants turcs?

Generalment prefereixen pagaments en moneda local (lira turca), però per facilitar la col·laboració amb creadors espanyols, es sol pactar en euros mitjançant plataformes segures de transferència internacional.

📢 Conclusions

Si ets youtuber a Espanya i vols entrar al mercat turc, el 2025 és el moment per fer-ho amb cap. Cal entendre la cultura, adaptar el contingut i usar plataformes com BaoLiba per trobar els anunciants que et permetin créixer. Els pagaments i aspectes legals són clau per no topar amb problemes.

BaoLiba continuarà actualitzant les tendències del màrqueting d’influencers a Espanya i més enllà, així que si vols estar al dia, no perdis de vista les nostres novetats.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt