Com col·laborar bloguers TikTok dEspanya amb anunciants USA 2025

Si ets un creador de contingut a TikTok a Espanya i vols fer el salt al mercat dels anunciants dels Estats Units aquest 2025, has arribat al lloc correcte. En aquest article t’explico de forma clara i directa com in tikk (sí, ja saps que la paraula TikTok s’ha fet mainstream, però aquí juguem amb el terme per fer-ho més fresc) els bloguers espanyols can col·laborar amb usa advertisers, aprofitant la globalització digital, però sense perdre el toc local ni caure en errors que et costin projectes o diners.

📢 Tendències actuals a Espanya i Estats Units

Fins a juny de 2025, la cosa està clara: TikTok és el rei dels continguts curts i els anunciants dels EUA estan buscant més que números, busquen autenticitat i engagement real. A Espanya, plataformes com TikTok, Instagram Reels i Twitch són la triple corona per fer créixer auditories. Però la clau és adaptar el missatge i la forma als gustos americans sense perdre l’essència espanyola.

Els anunciants usa volen créixer a mercats globals, i Espanya és un punt estratègic per captar audiències hispanoparlants i multiculturals. Aquí és on tu, com a bloguer, pots fer la diferència.

💡 Com poden els bloguers espanyols col·laborar amb anunciants dels EUA

1. Entendre el mercat usa i les seves expectatives

No és el mateix fer un vídeo per a un públic a Madrid que per a un a Nova York. Els anunciants usa valoren molt la professionalitat, la puntualitat i la capacitat d’adaptar-se a les normatives locals, especialment en publicitat i protecció de dades (com la COPPA o les normes de la FTC).

2. Adaptar el contingut a l’idioma i cultura

Si bé molts usuaris usa parlen espanyol, no tots ho fan igual. Fer servir expressions i referències que ressonen amb l’audiència és clau. Per exemple, un creador català com @LaiaTikTok pot incorporar subtítols en anglès o variants de l’espanyol que siguin més universals per captar més segments de mercat.

3. Pagaments i facturació

Els anunciants usa normalment paguen en dòlars americans (USD), però a Espanya treballes amb euros (EUR). Plataformes com Payoneer o Wise són imprescindibles per fer transferències internacionals amb comissions baixes i canvi de moneda favorable. A més, cal tenir clar el tema fiscal: declarar aquests ingressos a Hisenda i complir amb la normativa de facturació espanyola evita mals de cap.

4. Plataformes de col·laboració i contractació

BaoLiba, per exemple, és un marketplace global que connecta bloguers com tu amb anunciants usa. Altres plataformes com Upfluence o Traackr també són bones opcions, però BaoLiba destaca per la seva especialització en mercats emergents i per oferir suport en espanyol, cosa que facilita molt la comunicació i negociació.

📊 Casos d’èxit locals que serveixen d’exemple

Un cas que m’agrada molt és el de Marta, una TikToker de València que fa vídeos sobre lifestyle i moda sostenible. El 2024 va començar a col·laborar amb una marca americana de productes ecofriendly i va aconseguir un creixement del 40% en ingressos gràcies a una campanya molt ben segmentada i adaptada al públic usa.

També tenim l’exemple de la marca catalana de calçat esportiu, Calsport, que va confiar en influencers espanyols per entrar al mercat nord-americà, utilitzant vídeos amb missatges bilingües i contingut culturalment rellevant.

❗ Riscos i com evitar-los

  • No entendre la legislació publicitària dels EUA: Pot acabar en sancions i bloqueig de campanyes. Consulta sempre un expert.
  • No adaptar el contingut a l’audiència: La manca d’autenticitat es nota i et pot tancar portes.
  • Problemes amb pagaments internacionals: Tria bé les plataformes per evitar comissions abusives o retards.

### People Also Ask

Com poden els bloguers espanyols trobar anunciants dels EUA?

La millor manera és usar plataformes especialitzades com BaoLiba, que connecta creadors amb marques internacionals, i participar en esdeveniments i webinars de màrqueting digital per fer networking.

Quins són els principals requisits legals per a col·laborar amb anunciants usa?

Cal complir amb la normativa de publicitat de la FTC, incloure disclosures clars, i respectar les lleis de protecció de dades. També és fonamental declarar els ingressos segons la normativa fiscal espanyola.

Quina és la millor manera de rebre pagaments des dels EUA?

Utilitzar serveis com Payoneer o Wise facilita els pagaments en dòlars i la conversió a euros amb comissions baixes, accelerant el cobrament i evitant problemes bancaris.

💡 Consells finals per triomfar en la col·laboració internacional

  • Mantingues el teu estil: Els anunciants volen la teva veu única, no una còpia americana.
  • Sigues professional: Entrega a temps i amb qualitat.
  • Actualitza’t constantment: El món TikTok canvia ràpid i cal estar al dia de les tendències, formats i normes.

BaoLiba serà la teva aliada per anar un pas per davant i aprofitar totes les oportunitats que arriben d’aquest costat i de usa. Seguirem publicant les últimes novetats i tendències en màrqueting d’influencers a Espanya, així que no perdis de vista el nostre blog.

Si ets bloguer a Espanya i vols començar a col·laborar amb anunciants dels EUA aquest 2025, ara tens les claus per fer-ho en condicions i sense embolics. Som-hi!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt