Com col·laborar twitter bloggers d’Espanya amb anunciants EUA 2025

Si ets un twitter blogger d’Espanya i busques expandir la teva influència més enllà de la península, el mercat dels EUA és una mina d’or que encara molts no han explotat bé. En aquest article, et destapo com els creadors de contingut a Twitter poden col·laborar amb anunciants americans el 2025, tenint en compte les particularitats del mercat espanyol: des de les plataformes, les formes de pagament, fins a la cultura legal i de negoci. Sense embuts, sense floritures, aquí va la crua realitat per fer-ho bé i cobrar en € sense perdre ni un cèntim.

📢 Tendències de Twitter a Espanya i EUA el 2025

Fins a juny de 2025, Twitter segueix sent una plataforma clau per a la comunicació directa i el màrqueting d’influència, especialment per a públics joves i professionals que busquen informació en temps real. A Espanya, més de 8 milions d’usuaris actius utilitzen Twitter per seguir tendències i opinar, amb creadors com @LolaSocial o @TechAndalucia que ja estan fent soroll internacional.

Als EUA, Twitter és encara més massiu i divers, amb anunciants que busquen microinfluencers o macroinfluencers capaços de transmetre missatges de forma immediata i directa. Aquesta diferència de volum suposa una oportunitat brutal per als bloggers espanyols que volen col·laborar amb anunciants de l’usa, però cal adaptar-se a la manera de treballar i negociar dels americans.

💡 Com poden els bloggers d’Espanya col·laborar amb anunciants de l’USA

1. Entendre la mentalitat i l’estil de l’usa

Els anunciants americans valoren la rapidesa, la transparència i la mesurabilitat dels resultats. Per això, cal preparar informes amb dades clares sobre l’abast, engagement i conversions de cada campanya a Twitter. No és només “fer un tuit i punt”, sinó demostrar que el teu influencer pot generar acció.

2. Ajustar el contingut al públic nord-americà

Encara que escriguis en castellà o català, molts anunciants esperen que el missatge sigui adaptat per al seu públic, majoritàriament angloparlant. Aquí pots optar per fer contingut bilingüe o col·laborar amb traductors especialitzats en màrqueting digital. Per exemple, la influencer catalana @MarketingMarta ha fet campanyes bilingües que funcionen molt bé amb marques d’USA.

3. Formes de pagament segures i còmodes

Els pagaments internacionals poden ser un mal de cap. A Espanya, la moneda oficial és l’euro (€), però la majoria d’anunciants americans paguen en dòlars (USD). Plataformes com PayPal, Wise o TransferWise faciliten la conversió amb comissions baixes i rapidesa, evitant retards i pèrdues per tipus de canvi. Recorda declarar aquests ingressos segons la normativa fiscal espanyola per evitar problemes legals.

4. Conèixer la legislació i bones pràctiques

A Espanya, la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic (LSSI-CE) regula la publicitat online i exigeix transparència en les col·laboracions. Així, cal indicar clarament quan un tuit és patrocinat. Als EUA, la FTC (Federal Trade Commission) també obliga a fer-ho de manera explícita, i si vols treballar amb anunciants de l’usa, has d’adaptar-te a ambdues regulacions.

📊 Casos d’èxit i exemples locals

Un cas que pots estudiar és la col·laboració de l’influencer barcelonina @EcoFashionSpain amb marques de roba sostenible d’EUA. Va començar fent reviews en castellà i després va adaptar contingut en anglès, incrementant un 40% els seus ingressos amb anunciants americans en només 6 mesos. També les agències locals com Hivency o SocialPubli estan facilitant aquest pont entre creadors espanyols i marques internacionals, assegurant pagaments i contractes clars.

❓ People Also Ask

Com poden els bloggers d’Espanya trobar anunciants a l’USA per Twitter?

La millor manera és utilitzar plataformes de màrqueting d’influència com BaoLiba, que connecta creadors amb marques globals. També pots buscar directament a Twitter o LinkedIn anunciants que treballen a USA i enviar propostes concretes amb dades de la teva audiència.

Quines són les formes de pagament més habituals per a col·laboracions internacionals?

PayPal i Wise són les més utilitzades perquè permeten transferències ràpides i amb bones comissions. També algunes plataformes ofereixen pagaments per transferència bancària internacional, però solen ser més lentes i cares.

Què cal tenir en compte legalment per col·laborar amb anunciants de l’USA?

És vital indicar sempre quan un contingut és publicitat, complir amb la normativa espanyola (LSSI-CE) i americana (FTC). També has de declarar els ingressos i tenir un contracte clar que especifiqui drets d’autor i pagament.

💡 Consells pràctics per començar ara mateix

  • Actualitza el teu perfil de Twitter amb dades clares sobre la teva audiència i temàtiques.
  • Prepara un media kit bilingüe (castellà i anglès) amb estadístiques d’engagement.
  • Inscriu-te a plataformes com BaoLiba per accedir a anuncis internacionals.
  • Estudia bé la legislació i prepara models de contracte amb ajuda professional.
  • No tinguis por de negociar per millors tarifes, el mercat dels EUA val la pena.

Finalitza amb BaoLiba

BaoLiba està treballant per portar les millors oportunitats a bloggers espanyols que volen col·laborar amb anunciants de l’usa. Seguirem actualitzant tendències i eines per fer que la teva presència a Twitter sigui rendible i segura. No deixis de seguir-nos per no perdre’t cap novetat!

Si vols triomfar com a twitter blogger a Espanya col·laborant amb anunciants americans el 2025, ara ja saps per on començar. La clau és professionalitzar el teu perfil, entendre el mercat de l’usa i no perdre mai de vista la normativa legal i fiscal. Amb això a la butxaca, el cel és el límit!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt