Com col·laborar els bloggers de Facebook a Espanya amb anuncis de Corea del Sud el 2025

Si ets blogger de Facebook a Espanya i vols saber com col·laborar amb anunciants de Corea del Sud en 2025, aquest article és per tu. No és cap secret que el mercat global està més interconnectat que mai i, especialment, la combinació Espanya-Corea del Sud pot ser molt lucrativa si saps jugar bé les cartes. Aquí t’explico, sense floritures ni rodejos, com fer-ho funcionar amb dades fresques fins a juny de 2025 i exemples locals.

📢 Tendències actuals a Espanya i Corea del Sud

A Espanya, Facebook segueix sent una de les xarxes socials més usades, amb milions d’usuaris actius diaris, especialment en ciutats com Barcelona i Madrid. A més, l’ús del pagament digital està molt estès gràcies a Bizum i targetes contactless, cosa que facilita les transaccions entre bloggers i marques. En paral·lel, Corea del Sud és un gegant tecnològic i un jugador fort en e-commerce i màrqueting digital, amb plataformes com Naver o Kakao però també molt actiu a Facebook per internacionalitzar marques.

Fins a 2025, la demanda d’anunciants sud-coreans per arribar a públics europeus, especialment de consumidors joves i urbans a Espanya, ha crescut un 35%, segons dades recollides a juny de 2025. Per això, les col·laboracions amb bloggers locals són claus per fer la conquesta més natural i efectiva.

💡 Com pot fer-ho un blogger espanyol

1. Entén l’ecosistema cultural i legal

Els anunciants de Corea del Sud són molt exigents amb la qualitat del contingut i esperen transparència total en termes de publicitat (complint la Llei General de Publicitat espanyola i normativa europea GDPR per dades). Això vol dir que quan facis un post o vídeo per una marca sud-coreana, has d’indicar clarament que és una col·laboració i mantenir un to genuí.

2. Aprofita la moneda local i les plataformes de pagament

Els pagaments normalment es fan en euros (EUR), però molts anunciants prefereixen fer transferències via PayPal, Wise o fins i tot Bizum per la seva rapidesa i seguretat. És important tenir clar que, per evitar pèrdues per conversió de moneda, convé pactar la tarifa en euros des del principi.

3. Fes servir el teu know-how local

Un exemple clar és la influencer catalana Laura Martínez (@lauramartinez), que ha fet campanyes per marques coreanes de cosmètics. Ella adapta el missatge a la cultura espanyola, barrejant les tendències K-Beauty amb el gust local, i així el contingut és molt més atractiu per al seu públic.

📊 Estratègies per una col·laboració guanyadora

  • Segmenta la teva audiència: Els anunciants sud-coreans busquen arribar a un públic molt específic, sovint jove, urbà i tecnològic. Utilitza les eines de Facebook per analitzar qui et segueix i presenta dades concretes.
  • Crea contingut amb storytelling local: Explica històries que connectin la cultura sud-coreana amb la vida a Espanya. Això fa que la publicitat no sembli intrusiva, sinó que enganxi de debò.
  • Utilitza etiquetes i formats compatibles: Els anunciants volen que els continguts es puguin replicar fàcilment a altres mercats. Per exemple, vídeos curts, reels o stories amb traduccions breus.
  • Negocia clarament i per escrit: Defineix bé què inclou la col·laboració (nombre de posts, durada, exclusivitat, etc.) i els pagaments.

❗ Riscos i precaucions

  • No caiguis en l’error de fer servir traduccions automàtiques sense revisar. Els errors culturals o lingüístics poden fer malbé la imatge.
  • Respecta sempre la legislació espanyola i europea sobre publicitat i dades personals. Els controls són més estrictes que mai.
  • Tingues cura amb les ofertes que semblen massa bones per ser certes. Hi ha molt “fishing” o anuncis falsos que volen aprofitar-se de bloggers novells.

🤔 Preguntes freqüents sobre col·laboracions amb Corea del Sud

Quines plataformes de pagament són les més segures per a col·laboracions amb Corea del Sud?

Les més usades són PayPal i Wise, perquè permeten fer transferències internacionals amb comissions baixes i són fiables. A més, Bizum funciona molt bé per a pagaments ràpids si l’anunciant té compte a Espanya.

Com puc adaptar el meu contingut de Facebook per a l’audiència sud-coreana?

Has de combinar elements visuals atractius (molt K-pop, K-fashion) amb un missatge que parli de la realitat local espanyola. La clau és el storytelling que connecti amb la cultura i hàbits de consum.

És legal fer publicitat pagada per marques de Corea del Sud a Espanya?

Sí, sempre que compleixis la normativa espanyola i europea, especialment indicant clarament quan es tracta d’una publicitat o patrocini i protegint les dades personals dels usuaris.

💬 Cas d’èxit local per inspirar-te

Un cas que està fent molt soroll és el de “Moda BCN”, una botiga de roba urbana de Barcelona que va col·laborar el 2024 amb una marca sud-coreana d’accessoris tecnològics. Van contractar bloggers locals de Facebook que van crear contingut en català i castellà, combinant moda urbana amb tecnologia coreana, i la campanya va incrementar les vendes un 40% en només quatre mesos.

Conclusió

Fins a juny de 2025, el mercat entre Espanya i Corea del Sud està més viu que mai per a bloggers de Facebook. Si entens les regles locals, adaptes el missatge i negocies amb claredat, pots aconseguir col·laboracions molt rendibles i duradores. Per als bloggers espanyols, és una oportunitat d’or per expandir la seva audiència i ingressos a nivell global.

BaoLiba continuarà actualitzant les tendències del màrqueting d’influencers a Espanya. No perdis detall i segueix-nos per estar al dia de com fer créixer el teu negoci amb el mercat coreà.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt