Com col·laborar bloggers de Facebook d’Espanya amb advertisers de Grècia el 2025

Si ets un blogger de Facebook a Espanya i estàs pensant en expandir la teva xarxa de col·laboracions, cal que t’hi posis de seguida. Fins i tot ara, a 2025 maig, veiem una tendència clara: advertisers a Grècia busquen creadores de contingut espanyols per fer campanyes locals i transnacionals. Aquest article és un mapa de ruta ben fresc per a qui vulgui pillar la millor oportunitat a la intersecció de la península Ibèrica i la Mediterrània.

📢 Tendències actuals a Espanya i Grècia en màrqueting d’influencers

A Espanya, Facebook encara manté un pes considerable, sobretot entre públics de més de 30 anys i en sectors com el turisme, la gastronomia i serveis locals. Molts bloggers ja han obert canals a Instagram i TikTok, però Facebook conserva el seu valor per a advertisers que cerquen engagement més estable i formats més llargs.

Grècia, per la seva banda, viu un boom en publicitat digital, però amb un ecosistema més fragmentat. Hi ha molts advertisers que no tenen accés directe a influencers internacionals i busquen socis fiables a Espanya per fer cross-border marketing. Això obre la porta a bloggers espanyols que parlen anglès o fins i tot grec, o que poden adaptar continguts per al mercat hel·lè.

💡 Com poden els bloggers de Facebook a Espanya aprofitar aquesta oportunitat

Primer de tot, has de tenir clar que els advertisers in Greece busquen autenticitat i resultats mesurables. Això significa que no serveix fer postures o continguts massa genèrics: cal posar la carn a la graella.

Per exemple, la blogger catalana Marta López, que fa continguts sobre lifestyle i viatges, ha començat a col·laborar amb agències de publicitat a Atenes. Ella adapta les seves stories i vídeos a festivals i productes grecs, com el vi de Santorini o els olis d’oliva locals, explicant-los des de la seva experiència personal.

Els bloggers espanyols poden optar per:

  • Crear contingut en castellà i anglès per arribar a audiències comú a ambdós països.
  • Fer servir formats que funcionen bé a Facebook: vídeos en viu, grups temàtics, i publicacions amb alt valor informatiu.
  • Explorar plataformes locals com BaoLiba, que facilita la connexió entre advertisers i influencers a nivell global.

📊 Pagaments i aspectes legals per tenir en compte

Un tema clau que molts bloggers passen per alt: la gestió dels pagaments. A Espanya, la moneda és l’euro (€), igual que a Grècia, cosa que simplifica molt la transferència sense fluctuacions de divises. La majoria de advertisers prefereixen fer pagaments via PayPal, transferència bancària SEPA o plataformes com Wise, que són segures i ràpides.

Pel que fa a la legalitat, cal tenir en compte la Llei de Serveis Digitals i les normatives de transparència publicitària vigents a Espanya i la UE. Això vol dir etiquetar clarament les col·laboracions pagades i conservar factures i contractes. També és recomanable declarar els ingressos a l’Agència Tributària per evitar sorpreses.

❗ Riscos i consells per no patir embolics

Atenció amb això: no tots els advertisers a Grècia tenen la mateixa solvència o professionalitat. És important assegurar-se que tens un contracte clar, que estableixi les condicions de contingut, pagament i exclusivitat.

També vigila amb les noves polítiques de Facebook, que canvien sovint i poden afectar la visibilitat dels posts promocionals. Fer servir eines d’analítica és bàsic per demostrar que la teva feina funciona i justificar un bon preu.

### People Also Ask

Com poden bloggers espanyols trobar advertisers a Grècia?

Pots començar pels marketplaces globals com BaoLiba, LinkedIn, i grups de Facebook especialitzats en màrqueting internacional. També és clau participar en esdeveniments i webinars de màrqueting digital per fer networking directe.

Quins tipus de contingut prefereixen els advertisers a Grècia?

Contingut autèntic, amb rostre humà i històries que connectin amb la cultura local. Vídeos curts, tutorials i reviews són formats molt ben valorats.

Què cal saber sobre la legislació per col·laborar amb advertisers fora d’Espanya?

Cal complir la normativa d’etiquetatge publicitari, facturació i declaració d’ingressos. També respectar les condicions de protecció de dades personals segons el RGPD.

🚀 Conclusions i últims consells

Si ets blogger de Facebook a Espanya, col·laborar amb advertisers in Greece pot ser la teva porta d’entrada a un mercat fresc i en creixement. El millor és ser proactiu, conèixer bé la cultura i l’idioma, i posar sempre la qualitat i la transparència al centre.

Recorda que, a 2025 maig, el màrqueting d’influencers és més competitiu que mai, i només els que aportin valor real i siguin professionals s’ho enduran tot.

BaoLiba seguirà actualitzant les tendències i bones pràctiques del màrqueting d’influencers a Espanya. Si vols estar al dia i no perdre el tren internacional, no dubtis a seguir-nos!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt